Salı, Temmuz 20, 2010

ST TROPEZ

Veee final..

Nice’te konakladığınızda en uzak yer Saint Tropez, Nice’e yaklaşık 1,5 saat uzaklıkta. Genelde, gitseniz de olur gitmeseniz de duyumu almıştık ama buraya kadar gelmişken görmeden olmaz diyerek planımıza dahil ettik. Cumartesi günleri pazar kurulduğunu biliyorduk, o da değişiklik olur diyerek son güne Saint Tropez’yi planladık. Aslında, düşüncemiz sabah erken çıkıp, dolaştıktan sonra bölgede bolca olan aquaparklardan birine gitmekti, hem çocuklar hem de biz eğleniriz demiştik. Ama tüm tatil süresince olduğu gibi çocuklar söz konusu olunca sabah erken kalkıp toparlanmak pek mümkün olmuyor. Uyandırma, giydirme ve kahvaltı savaşları sonrası yola çıkıyoruz. Öğlen saatlerinde Saint Tropez’ye varıyoruz. Eğer pazar gezme düşünceniz varsa aklınızda olsun, bölgede tüm yerlerde pazarlar sabahtan kuruluyor, saat 13.00 gibi toplanıyor. Biz ucu ucuna yetiştik, oldukça da keyifli bir pazardı. Tabii kirazın kilosunun 8 euro olduğu bir pazar… Sonra marinaya iniyoruz ve evet dünya sosyetesi bizi bekliyor. Limana ve açığa demirlemiş ‘şilep büyüklüğünde tekneler’ gözümüzü alıyor. Aslında şehir bir sahil kasabası, bizim Ege kasabaları çerçevesinde. Ama tekneler, arabalar ve moda dergilerinden fırlamış insanlar bütün havayı değiştiriyor. Duygu’yla butiklerden gözümüzü alamıyoruz, Milano modası cazibesini kaybediyor gözümüzde. Zaman ilerlediğinden ve Saint Tropez’yi de beğendiğimizden aquaparktan vazgeçip denize girmeye karar veriyoruz. Şehrin girişindeki koyda yan yana bir sürü beach club ve tabii ki halk plajları var. Beach kulüpler her ne kadar dünya sosyetesini ağırlasa da bir özellik sunmuyor gibi gözümüzde Bodrum’daki o şaşalı kulüpleri düşününce. Deniz güzel, bu bölgede girdiğimizin en iyisi aslında.. Rüzgar yine keyfimizi uzatmamıza izin vermiyor, St Tropez’de de aklımız kaldığından toparlanıp şehre geri dönüyoruz, yemek için güzel bir yer arıyoruz. Yine keyifli bir akşam yemeğiyle günümüzü noktalıyoruz. Bir sonraki gezimize St Tropez’den başlayıp batıya geçmeyi planlıyoruz ama alışveriş için para ayırmak şartıyla. Sonuç, St Tropez görülmeliii…